a la intempèrie
observa la complicitat natural
m'ha dit Charles assenyalant la tela quasi enllestida
això, aquí a Nova York costa de trobar
li pregunto a què es refereix i em diu:
tu, jo, el nostre joc i aquest resultat
mentre es canvia per sortir
(a Charles li encanta empolainar-se)
m'aclareix des del bany:
Richard Estes deia que l'art
no prové de la inspiració
sinó de la transpiració
tu i jo som còmplices,
suem i transpirem plegats
tu amb la teva rudesa sagaç, heraclitiana
et fas invisible rere una sinceritat diàfana que m'enlluerna
i jo estimant la llum on s'oculta l'origen
tu m'estimules la capacitat de copsar
què queda rere les aparences
i jo provoco que et mostris
t'incito el plaer de descobrir-te
de ser encara més transparent
aquí a Nova York tot queda massa contractat,
la densitat és pertot i vivim ofuscats
amb actituds compactes, letals
què queda rere les aparences?, pregunto
el significat originari, primitiu, africà
i les teles són el resultat de la nostra nuesa
l'artifici que ens disfressa de nou davant la gent
i que només es revela a qui ens pugui ser còmplices
afirmo. Charles surt del bany somrient i amb perfum dolç,
anem al Jules?
dijous, d’agost 31, 2006
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
1 comentari:
Nus com a metàfora. Nus en el riu clarivident. Nus en la lucidesa de les sensacions pures. Nus en l'oblit que no vol oblidar. Nus i sempre ferms.
Publica un comentari a l'entrada