dissabte, d’abril 21, 2007

dolines digitals

equilàters

el primer dia que Charles va parlar-me
de Richard Estes i del significat originari
crec que no el vaig acabar d'entendre

l'endemà érem tots dos treballant
en la seva darrera pintura
jo posava nua damunt del divan
quan va sonar el timbre de la porta

un missatger li duia un paquet
dins el paquet, un flascó i un sobre
dins el sobre, llavors d'agapant

Daphne! va dir Charles amb veu melosa
saps d'on són?, i em mostrà
les llavors al palmell de la mà
vaig arronsar les espatlles

originàries de Son Asgard, un tresor!

Les llavors d'agapant costa molt que germinin, saps?
generalment es planten bulbs o rizomes
una vegada me'n vaig endur bulbs, veus, aquestes plantes
però les flors no van sortir fins al cap de dos anys
i avui amb prou feines fan res

però el Recordador té una tècnica especial
que fa que de les llavors en surtin flors de seguida
per això els agapants de Son Asgard són essencials,
intensos, d'un violeta arravatat i d'un perfum que transpira.

cal plantar aquestes llavors, on es guarda el nucli autèntic
de les terres i les substàncies amb una potència germinadora
del tot irracional

Daphne em va prometre que quan anés a Son Asgard
me n'enviaria.

I quin és el secret?, vaig preguntar

No ho sé
i em va mostrar el flascó
essència d'orina de dragó
dues gotes a cada regada

però no crec que aquest sigui el secret
saps què és el més important?
fa molts anys el Recordador va viatjar a l'Àfrica,
i se'n va endur un planter d'agapants
originaris del Cap de Bona Esperança

1 comentari:

Anònim ha dit...

Els agapants.ç
Una paraula vertadera.p
Un caminoi cap a a l'interior de les coses.n
Una por.v
Un suplici.w
Una forma intangible de veure-hi.q
Un summsum corda.s
Un enyor.x