dimarts, de maig 09, 2006

dolines digitals

a la intempèrie

la qüestió és fer-se un món

aquesta frase m'ha quedat incrustada
com la seva dent d'or. Només en té una.
l'altra la hi varen robar uns brètols nocturns
que ni tan sols devien ser buscats per la policia
la nit de cap d'any.

ella havia sortit del seu món:
una assistent social l'havia convidat a un sopar,
i just quan tornava a buscar el metro la van agredir.
em va dir que ho varen gravar tot amb mòbil

ara me la miro mentre escric
i intento pensar en el seu món
perquè no puc arribar a imaginar-me el meu

es passa matí i tarda asseguda a la cantonada
invisible als ulls d'aquells que no pretenen la mofa de ningú
i diana acolorida de la misericòrdia dels porucs

hi ha molta gent poruga, aquí a Nova York
tenen por de tot: de mirar-se als ulls,
de caminar més lentament rere els altres
de ser generós,
de passar-se massa estona asseguts en un banc a la vora del Hudson
(un policia m'ha vingut a preguntar si va tot bé
que esperes algú?
no, i'm watching
watching? what?
i'm look at the river
sure?
i'm sure, thanks)

a ella els polis ja no li pregunten res
saben que viu controlada per la màfia romanesa

2 comentaris:

Anònim ha dit...

é

Anònim ha dit...

no puc escriure d'una forma senzilla.
Has vist el comentari "é"?
És meu i ha sortit així, com llançat de les profunditats d'un magma de paraules que intentaven ser escrites amb una certa desesperació, fuitor, intensitat, ràbia, convulsió i desfici, per donar alguns qualificatius als moviments de l'interior del volcà.

Belette no m'ha dit res de Charlus. Sé que aquest viatjarà a Son Asgard prest en companyia de Venetia Scott, una amiga seva molt novel·lesca. No conec exactament com alena ni quines són les seves ocupacions del temps. Estic segur que seran bons interlocutors pel Recordador d'Aràlia que sembla molt entotsolat.

emperò, no és l'entotsolament el nostre estadi quotidià?

Ha enviat Daphne els papers secrets, a Belette?

M'agradaria saber quina la pensa Daphne perquè té ovaris d'haver escodrinyat alguna cosa que pot ser una bomba de rellotgeria.

Estarà gelosa dels retrats que Charles ha fet a Belette?

Són situacions compromeses que caldrà aclarir pel bé de tots els participants.
Saps res de Lechevalier?

M'han assegurat que és un seductor vertader.

Fa vespre i enyor la teva lletra...