dimecres, de juny 28, 2006

dolines digitals

episodis de trinxera

a la casa gran feia fred. La mare encenia la llar
i a l'habitació una estufa elèctrica abans d'anar a dormir,
dúiem jerseis de llana i una manta en el sofà,
com ara, embolicat de fred.
Em creia que aquests records formaven part del passat
però veig que tots els fets poden repetir-se, i el passat construir-se
en present d'una manera molt més radical
que l'episodi de Proust.
La mare patia que no patíssim. Era atenta i per fer-nos
prendre calor ens banyava amb aigua freda al dematí,
ens feia caminar els quilòmetres que separaven
el poble del mercat per anar a comprar cols, verdura o gra.
Mai no vaig estar malalt.

ara no hi ha res de tot això. Fa fred a casa i jo estic convalescent.
Quan em puja la febre penso en la mare, la seva mà càlida a la galta,
el seu brou de pernil, els seus cabells rinxolats fregant-me l'espatlla
quan em tallava les ungles. La mare és morta.
Les persones són irrepetibles.


1 comentari:

Anònim ha dit...

AL#LEUIA!!!

EMPERÒ PUC ESCRIURE QUAN NO TENC TEMPS D'ESCRIURE!

QUINA MERAVELLA EL GUARDÓ!

QUIN GUST TROBAR NOUS LECTORS!

QUIN ESTÍMUL SABER QUE HI HA RETORN ALS MISSATGES DE L'ECO!

QUINA ALEGRIA PER ALS LECTORS FIDELS!

UNA AFERRADA